Мільярдер Дуров: година самотності важливіша тижня розмов. Головні правила життя Павла Дурова

Творець «ВКонтакте» і Telegram   36-річний мільярдер рідко дає інтерв’ю, але свої «правила життя» регулярно кілька разів на рік з різних приводів публікує в соцмережах. Отже, ось вони:

  1. Кожного разу, коли я прислухався до думки «старших і розумних», я втрачав час. Якщо ви відчуваєте, що треба робити, — ігноруйте думку авторитетів.
  2. Година самотності продуктивніше тижня розмов.
  3. Першу версію ВКонтакте у 2006 році я зібрав за місяць. Рости вона стала відразу. Всупереч розхожій думці, робота робиться або швидко і якісно, або довго і погано.
  4. Більшість людей вважають за краще живити свій розум не реальними фактами, які можуть дозволити нам змінити світ, а випадковими серіалами Netflix або відеороликами TikTok. На глибокому рівні наш мозок не може відрізнити вигадку від реальності, тому велика кількість цифрових розваг змушує нашу підсвідомість займатися пошуком рішень проблем, яких не існує.

Щоб бути творчими та продуктивними, ми повинні спочатку очистити з нашого розуму липкий бруд нерелевантного контенту.

  1. 5. Довіряти на 100% нікому не варто. Не має значення, наскільки ви вважаєте кого-небудь надійним і скільки років його знаєте — ключові питання краще контролювати особисто.
  2. 6. Люди виглядають старше через надмірну вагу, і з цим пов’язані десятки хвороб. Зазвичай я їм двічі на день раз на шість годин або один раз в день, не перекушуючи. Їсти тричі на день і частіше — це просто (погана) звичка.
  3. 7. Мені пощастило рано стати багатим. До 22 років на моєму банківському рахунку вже був мільйон доларів, до 25 — десятки мільйонів, у 28 — сотні мільйонів. Однак не це робило мене щасливим.
  4. 8. Великі корпорації використовують маркетинг, щоб змусити нас думати, що вирішення всіх наших проблем полягає в тому, щоб купувати більше їх товарів. Наприклад, якщо у вас надмірна вага, вас засипають рекламою абонементів в тренажерний зал або харчових добавок. Але ключ до схуднення — це менше їсти, а не нове взуття і протеїновий порошок.
  5. 9. Друзі в соціальних мережах — явище з 2010 року. Всі, хто потрібен, давно в месенджерах. Підтримувати застарілі списки друзів в публічних мережах безглуздо і довго. Читати чиїсь новини — засмічення мозку.
  6. 10. Ідеї достатньо 10% переконаних прихильників, щоб сконвертувати інші 90% суспільства на свій бік. Переконаних у чомусь людей може бути менше 10% — 5%, 2%, навіть тисячна відсотка населення. Але якщо їх віра в успіх і відданість ідеї непохитні, їм неможливо протистояти. В екстремальному випадку для змін будь-якого масштабу достатньо віри однієї людини. Вашої, наприклад.
  7. 11. Червоні дні календаря — інструменти насадження ідеології та стимуляції споживання. Ні чиновники, ні традиції, ні суспільство не має права вказувати людині, коли їй працювати, коли відпочивати, що святкувати і кого з чим вітати.
  8. 12. Компроміс гірше будь-якої з альтернатив.